محصول ویژه آلزایمر شرکت دای-ایچی لایف و استارتاپ سلامت نوروترک

04 فروردین 1403
شناسه : 759
منبع:

شرکت بیمه زندگی دای-ایچی[1] در ژاپن، اخیرا با یک استارتاپ در حوزه سلامت به نام نوروترک[2] برای توسعه یک محصول در زمینه آلزایمر وارد همکاری شده است. این محصول جدید به گونه‌ای طراحی شده است که با محصول  ارزیابی حافظه شرکت نوروترک که از طریق یک اپلیکیشن موبایل ارائه می‌شود و ریسک سلامت حافظه را اندازه‌گیری می‌کند، جفت می‌شود. به این ترتیب مشتریان شرکت بیمه قادر خواهند بود به منابعی دسترسی داشته باشند که به آنها در کاهش خطر افت حافظه کمک می‌کند.

ارزیابی این استارتاپ طی دو سال گذشته با 85 بزرگسال مبتلا به افت شناخت ذهنی آزمایش شده است. پس از 12 ماه، این برنامه نمرات عملکرد شناختی را بهبود بخشید و میزان اضطراب و افسردگی را کاهش داده است.

سایر تاثیرات مثبت گزارش شده از گروه کنترل:

  • 93٪ گزارش کردند این برنامه بر تصمیمات روزانه غذایی آنها تاثیر گذاشته است.
  • 86٪ گزارش کردند این برنامه برای بهبود توانایی‌های شناختی مفید بوده است.
  • 80٪ گزارش کردند این برنامه به بهبود سطوح فعالیت‌های بدنی کمک کرده است.
  • 75٪ گزارش کردند این برنامه سطح استرس آنها را بهبود بخشیده است.
  • 69٪ گزارش کردند این برنامه به بهبود عادات خواب کمک کرده است.

الی کاپلان، هم‌بنیانگذار و مدیرعامل نوروترک می‌گوید: "این نتایج اولیه نشان می‌دهد که از طریق مداخلۀ زودهنگام و یک برنامه شخصی‌سازی شده، خطر ابتلا به آلزایمر کاهش می‌یابد". نوروترک قصد دارد تا مطالعه اولیه خود را با یک آزمایش کنترل شده تصادفی برای تعیین موفقیت برنامه پیگیری کند.

نیل راتشتین، مدیر ارشد کسب و کار این می‌گوید: "نوروترک در توسعه ابزارهای آسان و قابل دسترسی برای کمک به مردم در اقدام برای سلامت حافظه خود پیشگام است است".

بر پایه این آمار و موفقیت‌ها، شرکت بیمه زندگی دای-ایچی تصمیم به مشارکت با نوروترک و ادغام برنامه آن در محصول خود گرفته است.

 

[1] Dai-ichi

[2] Neurotrack

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4