اتوماسیون هوشمند، در حال شکل‌دهی آینده اینشورتک‌هاست

15 فروردین 1403
شناسه : 770
منبع:

افزایش بلایای طبیعی در سراسر جهان، سهم عمده‌ای در چالش‌های منحصربه‌فرد صنعت بیمه در سال 2024 و پس از آن دارد. به عنوان مثال، در هشت ماهه اول سال 2023، ایالات متحده 23 فاجعه میلیارد دلاری آب‌و‌هوایی و اقلیمی را تجربه کرد. از سوی دیگر، همراه با جهش تورم، مصرف‌کنندگان و کسب‌وکارها بیش از هر زمان دیگری به بیمه‌گران متکی هستند و حق بیمه‌ها را برای جبران این شکاف حفاظتی قابل ملاحظه افزایش می‌دهند.

جابه‌جایی جمعیتی و تغییر در قراردادهای اجتماعی نیز به کمبود 1.4 تریلیون دلاری -و رو به افزایش- در پوشش بیمه درمانی، پس‌اندازهای بازنشستگی و بیمه عمر افزوده است. در نتیجه، بیمه‌گران باید سریع‌تر و متفاوت‌تر در مورد بازارهایی که به سرعت در حال تغییر هستند چاره‌اندیشی کنند و به سمت راه‌اندازی خدمات آنلاین یا ابری جدید حرکت کنند. این خدمات توسط هوش مصنوعی با استفاده از مدل‌های جدید پذیره‌نویسی و کانال‌های توزیع برای جذب مشتریان جدید هدایت می‌شوند. در این گزارش به اینکه چگونه اتوماسیون هوشمند یک ستون کلیدی برای دیجیتالی شدن صنعت بیمه است پرداخته می‌شود.

چگونه پذیرش هوش مصنوعی برخی از شرکت‌ها را از نظر دیجیتالی با مشکل مواجه می‌کند؟

بسیاری از شرکت‌های بیمه سفر دیجیتالی خود را با هوش مصنوعی و آنالیتیکز داده‌ها از طریق مدیریت فرایند کسب‌و‌کار (BPM)[1] چت‌بات‌ها و پورتال‌های مشتری آغاز کرده‌اند تا مقرون‌به‌صرفه‌تر و مشتری‌محور شوند. اگرچه پذیرش هرچه بیشتر بیمه‌نامه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی و فرایندهای کاربردی تغییر ذهنیت بزرگی را در صنعت نشان می‌دهد، اما برخی از شرکت‌ها با نحوه پیاده‌سازی این فناوری‌ها در سطح سازمانی مشکل دارند و مانع رشد آن‌ها می‌شود.

در یک نظرسنجی که اخیراً انجام شده،Deloitte  با 100 مدیر ارشد اطلاعات شرکت‌های بیمه عمر و مستمری در ایالات متحده که نوسازی سیستم‌های اصلی خود را آغاز کرده‌اند، مصاحبه کرده است. این نظرسنجی نشان می‌دهد که تنها 20 درصد از آن‌ها برخی از ابتکارات خود را تکمیل کرده‌اند و تنها 12 درصد توانسته‌اند همه‌ی آن‌ها را تکمیل کنند. و از سوی دیگر، کمی بیش از دو سوم از این شرکت‌ها پروژه‌هایی دارند که یا در حال پیشرفت‌اند یا در مرحله برنامه‌ریزی هستند.

اتوماسیون هوشمند چیست؟

اتوماسیون هوشمند (IA)[2] ترکیبی از فناوری‌های شناختی است، مانند: اتوماسیون فرایند رباتیک (RPA)[3]، هوش مصنوعی، مدیریت فرایند کسب‌و‌کار، هوش فرایند، توسعه بدون کد، فرایند زبان طبیعی (NLP)[4] و یادگیری ماشین که با هم می‌توانند پردازش کسب‌و‌کار و تصمیم‌گیری را ساده و بهینه کنند.

در این میان، پردازندگان دیجیتال در خط مقدم IA هستند و همکاری هماهنگ آن‌ها به سازمان‌ها کمک می‌کند تا نتایج متحول‌کننده‌ای را در سراسر سازمان رقم بزنند. اجرای موفقیت‌آمیز IA به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد تا شاهد کاهش هزینه در کنار رشد بهره‌وری و بهبود تجربه مشتری باشند.

با یک راه‌حل خوب IA، کسب‌وکارها می‌توانند سفر اتوماسیون خود را سریع دنبال کنند و همچنین آن را در سراسر شرکت خود به مقیاس برسانند. با استفاده از بینش داده‌ها و قابلیت‌های تحلیل پیش‌بینی‌کننده آن،IA  می‌تواند فرایندهای کسب‌وکار را خودکار کرده و اثربخشی گردش‌های کاری را نیز بهبود بخشد.

اتوماسیون هوشمند چگونه تحول دیجیتال صنعت بیمه را شکل می‌دهد؟

با توجه به اینکه بیمه‌گران مجبورند در بازارهایی با تغییر پرشتاب، سریع‌تر فکر و تصمیم‌گیری کنند، به سمت راه‌اندازی خدمات آنلاین یا ابری جدید با هدایت هوش مصنوعی روی آورده‌اند.

صنعت بیمه برای توسعه‌ی دیجیتالی شدن و اتوماسیون بستری عالی است. از کاهش بازده سرمایه‌گذاری، گردش کار گسترده و حجم داده‌های رو به رشد، رقابت بازیگران غیر‌سنتی، تغییر انتظارات مشتریان و پیشرفت سریع فناوری‌های جدید، واضح است که بازار بیمه در حال تغییر است. برای مقابله با این مسائل نیاز به گسترش دیجیتالی‌سازی و اتوماسیون در بازار بیمه وجود دارد.

مدیریت فرایند کسب‌و‌کار به شرکت‌ها امکان مشاهده کامل فرایندهای کسب‌و‌کار را می‌دهد و کمک می‌کند تا کار خود را هماهنگ و مدیریت کنند. این امر برای مقیاس‌بندی ضروری است. در همین راستا، شرکت‌هایی چون SS&C Blue Prism Chorus  یک مجموعه کامل BPM برای مدیریت نقش‌ها و قوانین و همچنین گرد‌آوری بینش‌های مربوط به تجزیه‌و‌تحلیل عملیاتی ارائه می‌دهد.

مزایای اتوماسیون هوشمند

در نهایت، IA برای عملکرد موفقیت‌آمیز و افزایش طول عمر سازمان‌ها در دوره‌ی اولویت دیجیتالی ضروری است. با استقرار اتوماسیون هوشمند، شرکت‌ها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که سازمان آن‌ها از چابکی و سرعت پاسخگویی به شرایط بازار و همچنین توانایی ارائه یک تجربه مشتری شخصی برخوردار است.

اتوماسیون هوشمند به معنای حذف کامل نیروی انسانی از معادله نیست، اهمیت آن در آزادسازی استعدادها برای تمرکز بر فعالیت‌های استراتژیک با ارزش بالاتر است که می‌تواند سازمان را به سمت دستاوردهای بیشتر سوق دهد.

سازمان‌هایی که از IA استقبال می‌کنند، با توانایی سازگاری، نوآوری و پاسخگویی به بازارهای پرشتاب، می‌توانند با موفقیت سرمایه‌گذاری کنند.

 

[1] Business Process Management

[2] Intelligent Automation

[3] Robotic Process Automation

[4] Natural Language Process

ارسال نظر
پاسخ به :
= 5-4